Klinika Ambroziak oferuje pełen zakres wzajemnie uzupełniających się zabiegów z zakresu: dermatologii estetycznej i klinicznej, chirurgii plastycznej i naczyniowej, flebologii, ginekologii estetycznej i klinicznej, laryngologii, ortopedii, andrologii, urologii oraz fizjoterapii, dietetyki i kosmetologii.
Porada

Bikini po porodzie? To możliwe!

Redakcja WP Kobieta
9 marca 2017

Ciąża to czas, w którym ciało kobiety przechodzi wiele zmian - poddane działaniu dużych dawek hormonów reaguje inaczej, niż na co dzień. Często pojawiają się problemy, z którymi wcześniej nie miałyśmy trudności, jak np. trądzik czy łuszczenie się skóry. Z reguły jednak cera szybko wraca do punktu wyjścia. Zupełnie inaczej jest ze skórą na brzuchu, która ulega znacznemu rozciągnięciu i pozostaje w takim stanie przez dłuższy czas. Przy braku odpowiedniej pielęgnacji, pojawiające się na niej zmiany mogą okazać się trwałe.

Każde ponowne, ekstremalne napinanie skóry utrudnia jej regenerację. Korzystnie wpływa na nią natomiast młody wiek i silne mięśnie brzucha. Na jej korzyść działa również ogólny dobry stan naskórka - zadbany i elastyczny poradzi sobie lepiej z ciążowymi metamorfozami. Co jednak, jeśli nie spełniasz żadnych z powyższych? Czy to oznacza, że już na zawsze musisz pożegnać się z bikini? Na szczęście na wprowadzenie dobrych praktyk nigdy nie jest za późno! Choć najlepiej, jeśli zaczniesz przygotowywać swoją skórę na czekające ją zmiany już od pierwszych tygodni ciąży. Podobnie jak supermodelka Doutzen Kroes, która dzięki temu zaledwie kilka miesięcy po porodzie wystąpiła na pokazie Victoria’s Secret.

Krok 1. Ruch to podstawa

Jeśli przed ciążą nie uprawiałaś sportu, zacznij od prostych ćwiczeń - spróbuj wykonać brzuszki, nożyce lub kręcić hula-hop. Pamiętaj, aby się nie przeciążać - zbyt intensywny wysiłek na początek prowadzi do zakwasów, frustracji i szybkiej rezygnacji z treningów. Nawet jeśli wykonasz mniej powtórzeń i w wolniejszym tempie, najważniejsze jest to, że nie odpuściłaś i podejmujesz aktywność regularnie kilka razy w tygodniu. Każdego następnego dnia te same ćwiczenia będą przychodziły z coraz większą łatwością.

Krok 2. Masaż olejami

Postaw na kosmetyki bogate w składniki odżywcze oraz intensywnie nawilżające. Wypróbuj emolienty i produkty zawierające naturalne oleje, np. arganowy albo z orzechów macadamia, które działają ujędrniająco, bądź kokosowy, który pomaga zwalczać rozstępy. Te ostatnie możesz też nakładać bezpośrednio na skórę - wmasuj je delikatnymi okrężnymi ruchami.

W profilaktyce gładkiej skóry pomogą także zabiegi RVB Holystic Beauty Thay na ciało i biust (dostępne np. w Klinice Ambroziak), bazujące na olejach i specjalnym koncentracie zapobiegającym powstawaniu rozstępów. Profesjonalny masaż nie tylko pobudzi układ limfatyczny, pozwalając lepiej wchłonąć się składnikom aktywnym, ale też wprowadzi w błogi stan odprężenia. Regularnie stosowana kuracja zapewni głębokie odżywienie i poprawia elastyczność skóry dla jej wzmocnienia przed stresem i rozciąganiem.

- RVB YAM Amma Deva to opierający się na zasadach tradycyjnej medycyny tybetańskiej program pielęgnacji i dbania o zdrowie dla kobiet w ciąży. Drogocenne mieszanki naturalnych składników aktywnych i bogaty w witaminę E olej arganowy wzmacniają tkanki i pomagają zachować jędrność skóry. Dodatkowo, mają działanie wygładzające i modelujące, a przy tym są całkowicie bezpieczne zarówno dla matki, jak i dziecka - wyjaśnia dr Aleksandra Gołębiowska z Kliniki Amroziak.

Krok 3. Dobra dieta

- Układając dietę dla ciężarnej, trzeba pamiętać aby była ona zdrowa dla matki i dziecka, nie dostarczając jednocześnie zbyt dużej ilości kalorii. Pamiętajmy, że duży wzrost wagi w krótkim okresie może być opłakany w skutkach dla skóry – szybko rozciągnięta, wymaga wiele pracy, aby ją odbudować i napiąć – przestrzega dr Aleksandra Gołębiowska.

Dieta bogata w witaminę C (niezbędna do syntezy kolagenu) czy sam kolagen, w postaci np. różnych galaret, może pomóc w zachowaniu gładkiego naskórka osobom szczególnie podatnym na rozstępy.

Popijaj napary ze skrzypu i pokrzywy, które wspomogą gojenie zmian skórnych. Jedz też owoce cytrusowe i górskie płatki owsiane - zawierają dużo witaminy B, która odgrywa kluczową rolę w procesie regeneracji skóry. Nie zapominaj o produktach bogatych w białko - przetworach mlecznych, jajach, mięsie czy roślinach strączkowych.

Krok 4. Nie zwalniaj tempa

Pierwsze ćwiczenia można wykonywać już na drugi dzień po porodzie, a jeśli kobieta przeszła cesarskie cięcie - tydzień po nim. Zacznij jednak od delikatnych ćwiczeń mięśni Kegla - naprzemiennym napinaniu i rozluźnianiu ich. Do bardziej intensywnej aktywności wracaj stopniowo i dopiero po połogu.

Krok 5. Zadbaj o napięcie

Kiedy okres ciąży skończy się warto wspomóc skórę specjalnym zabiegiem, który pomoże ją obkurczyć i ujędrnić. Ultranowoczesny system laserowy Cynosure Triplex, dzięki trzem różnym długościom fali laserowej, obkurczy skórę, rozpuści tkankę tłuszczową i usunie tkankę włóknistą, co pozwoli skutecznie zredukować cellulit. Zabieg ten nie tylko zwiększy napięcie wiotkiej skóry brzucha, ale też wyszczupli talię i uda. Jeśli jest taka potrzeba, można go połączyć z klasyczną liposukcją.

- Wykonuje się go w znieczuleniu miejscowym. Przez minimalne nakłucie wprowadza się do tkanki tłuszczowej cieniutki światłowód, którym lekarz naświetla tkankę tłuszczową, łącznotkankowe przegrody tłuszczowe i skórę. Zabieg jest bezbolesny i trwa od pół do półtorej godziny, wymaga minimalnej rekonwalescencji - po godzinie odpoczynku można wrócić do domu, a następnego dnia, mimo niewielkiego obrzęku, do wykonywania codziennych czynności. W przypadku klasycznej liposukcji - rekonwalescencja trwa znacznie dłużej, a obrzęk może się utrzymywać nawet do sześciu miesięcy - tłumaczy dr Gołębiewska z Kliniki Ambroziak.

Bezpośrednio po zabiegu efekt obkurczenia skóry nie jest spektakularny - to ok 20 procent ostatecznej poprawy, ale z tygodnia na tydzień staje się ona coraz bardziej napięta, by po trzech miesiącach nastąpiła jej kompletna termiczna przebudowa. Efekt utrzymuje się kilka lat.

wszystkie porady

Promowane porady: